Skip to Content

DUKUNGAN LAYANAN & SUKU CADANG LOVOL

MITRA PURNA JUAL TERPERCAYA ANDA

Our Core Service Promises:


We're building a global team of 500 local service experts to give you reliable support - from day one to long after your purchase.

 Globally Certified Standards - Same quality worldwide

 Genuine Factory Parts - 100% original quality guarantee

 Smarter Every Year - Continuous upgrades driven by data

 Fast Local Response - 12/24/48-hour tiered support 

LOVOL Service Standards 


LOVOL implements an innovative framework to deliver intelligent global service coverage:

 Standardized Authorization - Globally unified certified authorization mechanism

 Digital Authentication - IoT-connected tools + remote intelligent inspection

 Continuous Amelioration - Data-driven optimization with massive service case analyses

SISTEM LAYANAN GLOBAL LOVOL

2. Authentication Standards

Tiered Service Provider Certification.

  • Facility Certification: Unified VI branding, safety compliance & IoT tool configuration
  • Technical Certification: Triple assessment (written exam + hands-on simulation + expert interview)

Dynamic Incentive System: Service tier directly linked to service fees. 

2. Authentication Standards

Tiered Service Provider Certification.

  • Facility Certification: Unified VI branding, safety compliance & IoT tool configuration
  • Technical Certification: Triple assessment (written exam + hands-on simulation + expert interview)

Dynamic Incentive System: Service tier directly linked to service fees. 

2. Authentication Standards

Tiered Service Provider Certification.

  • Facility Certification: Unified VI branding, safety compliance & IoT tool configuration
  • Technical Certification: Triple assessment (written exam + hands-on simulation + expert interview)

Dynamic Incentive System: Service tier directly linked to service fees. 

2. Standar Autentikasi

Sertifikasi Penyedia Layanan Berjenjang.


Sertifikasi Fasilitas: Branding VI Terpadu, kepatuhan keselamatan & konfigurasi perangkat IoT

Sertifikasi Teknis: Penilaian rangkap tiga (ujian tertulis + simulasi langsung + wawancara pakar)

Sistem Insentif Dinamis: Tingkat layanan yang terhubung langsung dengan biaya layanan.

3.  Perbaikan Berkelanjutan
  • Optimasi Berbasis Data - Menganalisis lebih dari 50.000 perintah kerja setiap tahun untuk memperbarui secara dinamis:
  • Basis data kesalahan (pembaruan bulanan)
  • Manual teknis/Panduan perbaikan cerdas/Kursus pelatihan (peningkatan triwulanan)
  • Dewan Penasihat Pelanggan Global (mengumpulkan lebih dari 2.000 saran perbaikan setiap tahun)
  • Proses "Permintaan-Respons-Validasi" 72 jam dengan sistem loop tertutup untuk iterasi layanan yang cepat

 

1. Manajemen Otorisasi

Pelatihan Terstandar - Manajer layanan bersertifikat LOVOL menerima pelatihan komprehensif yang mencakup:


Kebijakan & prosedur layanan global

Pengoperasian Sistem Diagnostik Cerdas (SES)

Spesifikasi pemeliharaan lini produk yang lengkap

Dukungan Digital - Akses penuh ke sistem CRM/SES dengan pembaruan teknis secara real-time.


Kebijakan & prosedur layanan global

Pengoperasian Sistem Diagnostik Cerdas (SES)

Spesifikasi pemeliharaan lini produk yang lengkap

Dukungan Digital - Akses penuh ke sistem CRM/SES dengan pembaruan teknis secara real-time. 

LAYANAN LOVOL

 Teknik Servis

20 kursus pelatihan

 15 video instruksional + 25 manual perbaikan

 54 kendaraan servis & 22 mesin cadangan (2024)

Pelatihan Layanan

 Pusat pelatihan regional di pasar-pasar utama

 Lebih dari 1.200 teknisi global

 Program pengembangan keterampilan bersertifikat

 Pasokan Suku Cadang

 500+ pusat suku cadang resmi

 2.100+ spesialis servis


 Jaringan logistik cepat

 Harga transparan